vrijdag 24 november 2023

Samen licht verspreiden op lichtjesavond

vrijdag 24 november 2023
 vanuit de Kruiskerk in Diever en vanuit de Nicolaaskerk in Dwingeloo

Lichtjesavond 2022

Op 24 november wordt er weer een Lichtjesavond gehouden, voor de 2e keer in Diever en voor de 1e keer in Dwingeloo. Dit biedt ons een prachtige gelegenheid om samen te komen, te herinneren en troost te vinden in het zachte schijnsel van talloze waxinelichtjes.

De essentie van Lichtjesavond is eenvoudig en diepgaand. Onze kerk dient als het vertrekpunt, waar u een glazen potje met een waxinelichtje zult ontvangen. Samen, in een sfeer van bezinning en saamhorigheid, wandelen we vervolgens in stilte naar de begraafplaats.

De begraafplaats vormt het ontroerende toneel voor het plaatsen van onze lichtjes op de graven van onze dierbaren die ons ontvallen zijn. Hier kunnen we onze geliefden eren en de herinneringen aan hen in ere houden. Iedereen kan een lichtje branden, zelfs als uw dierbare niet op de begraafplaats in Diever of Dwingeloo ligt. Voor hen hebben we een speciale ruimte gecreëerd in de vorm van een groot hart, waar u uw lichtje kunt achterlaten.

Lichtjesavond draait niet alleen om verdriet en herinneringen, maar ook om gemeenschap en troost. In de serene stilte van de avond, omringd door het zachte gloren van vele lichtjes, ervaren we een diepe verbondenheid met elkaar. Dit evenement biedt de gelegenheid om steun te vinden bij anderen die een vergelijkbaar verlies hebben geleden en om te delen in de troost van onze hechte gemeenschap.

Deze avond dient als een moment van reflectie, herinnering en verbinding, en we nodigen iedereen van harte uit om deel te nemen, ongeacht uw achtergrond of geloofsovertuiging. U bent in beide plaatsen van harte welkom. Aanmelden is niet nodig.